سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولایت مداری
 

بسم رب المهدی

اباصالح المهدی(ع),عصر یک جمعه دلگیر


به نام خدایی که زمین را از حجت خود خالی نمی کند

سلام ، سلام من به سلطانی که سالیانی است سلطنش به خاطر سیاهی دلهایی به سالی بعد افتاده است .

سلام ، سلام من به مولایی که بندگان همچون مَنَش ، عنان خودخواهی را به دست گرفته اند و زَرِ دل را با زَنگاری معاوضه می کنند وخبرندارند درکوچه ها ، دلبری به امید دلی نشسته است.

سلام ، سلام مولای من

بر اُوراق گنجانده تاریخ ورقهایی از آنانی ، که با صورت بی سیرتی صدای رهگذری که ندای آشنا را بر زبان داشت و نوای آشنا را به گوشهای دل نوا می داد نمی شنیدند ونمی دیدند که یوسف شدن در زیبایی صورت نیست ، بلکه زیبا شدن در یوسف سیرت بودن است و ای آقای من بهانه ی دلم از نوایی است که باید یوسف شد ، و دید که کارد به استخوان اثر نمی کند.

آقای من ؛ هنوز نمی دانم که جمعه ها بها هستند یا بهانه و هنوز نمی دانم که ندبه ها ندا هستند یا نشانه وکُمِیتِ کمیلم که بر سبزه زارهای دل به تندی می تازد ، راه را گم کرده است یا نه آنکه شاه راه را می داند و به بیغوله می رود و هر جمعه که می گذرد سر در زندان می گذارم و در زندان دل خویش ، با زنده ای زمزمه می کنم .

ای آقای من و ای مولای ، زبان ، بهانه ای دوباره از امام زمان خویش دارد و ای شهسوار شبهای بدون سحر ، و ای مونس همدم یتیمان بدون پدر ، ای آقای من جاده ی سبز انتظار با استقبال دلهایی همراه است که کُمِیتِ کمیلشان لنگ می زند و نوای ندبه شان دلی را به چنگ نمی زند.

آقای من ، مهدی من ، دوست دارم در سرزمین دل خبر از آشنایی گیرم که با او آشتی کنم و بگویم که دگر گناه نمیکنم ، حرام را نگاه نمی کنم ، پا به هرجایگاه نمی کنم و پناه به هر پناهگاه نمی کنم .

ای آقای من و ای سیدِ من ، حق داری ، ادعای شیعه شیفتگی می زنیم و حرم ، و پاکی دل را که جای نامحرمان نیست به هر نامحرمی ، محرم می کنیم و با خبرداری ، خود را به بی خبری می زنیم ، و پاکی دل را که قدوم انتظار ، باید محرمش باشد به هر ناشایستی ، شایسته می پنداریم و با این حال ، باز می گوییم ؛ منتظرت هستیم .

ای مولای من و ای سرور من ؛ انتظار ، واژه ای است که دل را به انقلاب وا می دارد ، که در برابر اهریمن ها و وسوسه های درونی به پا می خیزد و نشان می دهد انتظار ، واژه ای است پاک و مقدس و مدال و تاج و تختی بی مانند که فقط منتظر ، می تواند ازآن بهره ببرد .

ای مولای من ، می دانم اگر علم عشق را برپا می کنی و باز دلت را اَلمِ می کنی و ما باز پاکی دل را به ناپاکان می سپاریم ، و به روی خود نمی آوریم که می بینی و می دانی احوالمان را ، و تو خود را مدهوش می کنی .

ای آقای و مولای من ، این صخره های گناه ، دل را به سُخره می گیرند و شمیم انتظار را که جز بر منتظران ، شادابی و طراوتی ندارد ، به باد وزانی تشبیه می کند که از سرزمین خزان می وزد.

ای آقای من و ای مولای من ، جویبار اشک ، دیگر دریا را می طلبد که شاید امید رمیده ی دل غایبی ، بشکسته و به ناخدای دریا برسد و بگوید جویبار هم به دریا می ریزد ، و عطر یار را از سرزمین آشنایی به مشام جان برساند .

ای آقا و ای مولا ، خوب شدن و با تو بودن سرمایه می خواهد ، که سرزمین دل به دنبال آن است ، ولی هرکجا که می نگرد از عطشناکی خود به سرابی می رسد و باز تشنه تر از قبل به امیدی ، دوباره می گردد و اما نمی داند این سرمایه کلمه ای است که عشق تو را در درون خود گنجانده است.

ای آقا و مولای من ، می دانم دیدن این چنین یوسفی ، دل یعقوبی را می خواهد که با نابینایی چشم ، با روشنی دلی ، پر نور بگردد و کنعانی می خواهد تا نسیم بوی یوسف را از سرزمین های دور بر مشام آن پیر کنعان برساند و بگوید که انتظـار ، کلیدِ برگشت یوسف به شهر کنعان بُوَد.

ای آقای من و ای مولای من ، پنجره دل را به سوی خورشید انتظار باز می کنیم ، تا شاید خبری از آشناترین ، آشنای هستی ، که در دل سیه و تاریک ما گم شده است ، دریابم و ندایی را که از آهنگ خوش ندبه ی جمعه ها ، با مضمونی با ذکر « یابن الحسن یابن الحسن » است به تو هدیه کنم .

ای آقا و مولای من ، چشمانم بهانه می گیرند ، که چقدر به جاده ی انتظار نگه کردیم و هر روز از نسیم دل خبر زآشنا گرفتیم و خیره شدیم ، باز هم جز آن نسیم که خبری از انتظاری دوباره داشت ندیدیم .

ای آقای من ، ای مولای من و ای شادی دُوران ها و آرزوی دل مؤمنان ، جمعه را میعادگاهی می دانم که وعده یار درآن میعادگاه به تحقق می پیوندد .

 

 

 

جمعه ای نیست که ما دل نگرانش نشویم

پس چرا خار به چشم دگرانش نشویم

ظاهر و باطن ما نیست به دلداده شبیه

بهتر آن است که ما بار گرانش نشویم

منتظر بر تو ندارد به کسی میل حضور

لااقل همنفس فتنه گرانش نشویم

سلامتی و تعجیل در امر فرج یوسف زهرا «عج»

صلوات

 

 






نوشته شده در تاریخ جمعه 92 خرداد 31 توسط حسین مرادی نژاد

بسم رب المهدی

امام مهدی(ع),عدل,بسط قسط

(22)
انتقام از ستمکاران و بسط عدل

امام حسین(ع) فرمود:
خدا قائم ما [آل محمد(ص)] را آشکار می کند تا از ستمکاران انتقام بگیرد.
عرض شد: ای فرزند رسول خدا(ع)، قائم شماکیست؟
فرمود:
هفتمین از فرزندان پسرم محّمدبن علی(ع)، او حجة بن الحسن بن علی ابن محمّدبن علی موسی بن جعفربن محمّدبن علی فرزندم می باشد، و او همان کسی است که زمان طولانی غایب می شود، سپس ظهور می کند و زمین را پر از عدل و داد می سازد، همان سان که از ظلم و جور پر شده باشد.

پی نوشت:
1.اثبات الهداة،ج7،ص138،ح681
2.معجم أحادیث الامام المهدی(ع)،ج3،ص181،ح704.






نوشته شده در تاریخ جمعه 92 خرداد 31 توسط حسین مرادی نژاد






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 خرداد 28 توسط حسین مرادی نژاد

بسم رب المهدی

امام خامنه ای

سلام خدمت همه دوستان ما برای مذاکره با هیچ کشوری هیچ مشکلی نداریم اگر طرف مذاکره با درنظر گرفتن تمام قوانین مذاکره پای میز بنشیند و هیچ قصدی جز تعامل سازنده بین دو کشور و ملت نداشته باشد ما هیچ مشکلی نداریم اما اگر کشوری بخواهد از طریق مذاکره آن هم مذاکره یک طرفه از کشور و ملت ما سوء استفاده بکند و هیچ نیتی به جز این نداشته باشد ما هیچ وقت پای میز مذاکره با آنها نخواهیم نشست و این اجازه را به هیچ شخصی نخواهیم داد که از طرف کشور ما و ملت ما با آنها مذاکره کند و بگذارد آمریکا و دست نشانده آن اسرائیل بر ما و تمام افتخارات ما الخصوص انرژی هسته ای دخالتی داشته باشد ... آمریکا و اسرائیل یک غده سرطانی هستند که باید از روی زمین محو بشوند ... در تمام این سالها از پیروزی انقلاب تا به امروز آمریکا و اسرائیل ثابت کرده اند که هیچ دلشان برای ایران و ایرانی نمی سوزد و جز نابودی ایران و ایرانی و الخصوص شیعیان هیچ نیت دیگه ای نداره ... پس ای آمریکا تو هر شرایطی داشته باشی ما حاضر به مذاکره با تو نیستیم و بسیار مشتاقانه برای نابودی تو غده ی سرطانی تا آخرین قطره خونمون میجنگیم  ... این حرف من و حرف تمام افسران جنگ نرم ایرانی و شیعه هست ...

سخنرانی امام خامنه ای در حرم رضوی:
* تحریم موجب شد که نیروهای درونی و ظرفیت عظیم ملت ایران فعال شود، و کارهای عظیمی تحقق پیدا کند.
* ما در برنامه ریزی ها همیشه باید جلوتر از دشمن حرکت کنیم.
* پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی ها، یک تاکتیک آمریکایی و برای فریب دادن افکار عمومی است.
* انتخابات در کشور ما مظهر «حماسه سیاسی» است.


اینو جهت اطلاع بعضی ها نوشتم که برای مذاکره با آمریکای لاتین هیچ مشکلی ندارن ...

اینم بگم کسانی که  اقتصاد مملکت را به تباهی کشاندند حال برای نجات این اقتصاد خراب پرچم نجات دهنده دست گرفتند

آقایون به اصطلاح نجات دهنده ما در این 34 سال هیچ مشکلی با تحریم ها نداشتیم حتی برعکس ما به این تحریم ها خوشبین هستیم چون اولا این تحریم باعث میشه تا ما بدانیم دشمن از ما به ذلت کشیده شده و دوما باعث شکوفایی ما در عرصه های مختلف علمی و غیر علمی است .

پس ما حاضریم از گشنگی بمیریم ولی تن به ذلت نمیدیم ...

به فرمایشات امام خامنه ای هم دقت کنید ما در شرایط شعب ابی طالب نیستیم ما در شرایط بدر و حنینیم ...






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 خرداد 27 توسط حسین مرادی نژاد

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

دکتر جلیلی,مقاومت رمز پیشرفت,اصلح,ریاست جمهوری

* ما بر این باوریم که گفتمان انقلاب اسلامی هر میزان که تحقق و عینیت یابد در مقایسه با گفتمان رقیب موجب تعالی، پیشرفت و خیر دنیا و آخرت می شود.
* در طول این سالها، هرجا از خط ولایت انحراف پیدا کرده ایم، پیشرفتهای ما متوقف شده است.






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 خرداد 20 توسط حسین مرادی نژاد

«اقتصاد مسأله‌ی اصلی کشور است. اگر ملت بتواند اقتصاد خود را روبه‌راه کند، دشمن در مقابله‌ى با ملت ایران بى‌دفاع خواهد ماند». رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی حرم مطهر امام خمینی رحمه‌الله این نکته را گفتند و با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم و گرانی در خصوص رییس جمهور آینده افزودند «ان‌شاءالله آن کسى که بعداً خواهد آمد، بتواند حلاّل این مشکلات باشد، این گره‌ها را هم باز کند؛ این که آرزوى ملت ایران است».از طرفی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با کارگران فرمودند که رئیس‌جمهور آینده باید در حوزه‌ی اقتصاد، دارای برنامه‌ای با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه‌ی الزامات اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر انقلاب را در قالب اینفوگرافیک را  منتشر نموده است. برای دریافت اینجا را کلیک کنید.

 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22838/C/13920319_0122838.jpg

 

  • 1392/03/14 11:51 - رهبرانقلاب: نامزدها قول بدهند که باعقل،درایت و پشت کار عمل کنند،به مسأله اصلی کشور که اقتصاد است بخوبی بپردازند، از ظرفیت قانون اساسی استفاده کنند، حاشیه سازی نکنند و به دشمنان امتیاز ندهند.
  • 1392/03/14 11:45 - رهبرانقلاب: قول بدهند به منافع بیگانگان به بهانه های گوناگون بیش از منافع ملت ایران اهمیت نخواهند داد. بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آن را نسبت به خودمان هم کنیم عملا منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح میدهند.
  • 1392/03/14 11:27 - رهبرانقلاب: اگر ملت مقتدر باشد، توانا باشد، نیاز خود را کم کند، مشکلات خود را برطرف کند که امروز مسأله اقتصاد مسأله‌ی اصلی است، بتواند اقتصاد خود را روبراه کند، دشمن در مقابله‌ی ملت ایران بی‌دفاع خواهد ماند.
  • 1392/03/14 11:04 - رهبر انقلاب: آن کسانی که امروز با مردم حرف میزنند آنچه را که توانایی آن را دارند و مردم به آن نیاز دارند قول بدهند با عقل و درایت، از ظرفیتهایی قانون اساسی استفاده کنند
  • 1392/03/14 10:57 - رهبر انقلاب خطاب به نامزدها: جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروزتان را پخش کردند شرمنده نشوید/جوری وعده بدهید که اگر از شما پیگیری کردند نگویید عده ای نگذاشتند و نشد
  • 1392/03/14 10:56 - رهبر انقلاب: دشمنان این ملت روز 9دی را فراموش می‌کنند. آن کسانی که فکر میکنند در این مملکت یک اکثریت خاموش و مخالف نظام جمهوری اسلامی است، یادشان رفته است که جمعیت عظیم در این سی و چند سال در 22 بهمن به صحنه می‌آیند و شعار مرگ بر آمریکا میگویند
  • 1392/03/14 10:54 - رهبر انقلاب: دشمنان میخواهند از این انتخابات تهدیدی درست کنند علیه نظام اسلامی در حالی که انتخابات فرصت بزرگ نظام اسلامی است
  • 1392/03/14 10:51 - رهبر انقلاب: دشمنان امید دارند که انتخابات یا سرد باشد یا دنبال انتخابات فتنه به وجود بیاورند کما این که در سال 88 به دنبال آن انتخابات پرشور فتنه درست کردند
  • 1392/03/14 10:51 - رهبر انقلاب: مسئله انتخابات مظهر هر سه باوری است که در امام وجود داشت و باید در ما وجود داشته باشد / انتخابات مظهر خودباوری، مردم باوری و خداباوری است.
  • 1392/03/14 10:51 - رهبر انقلاب درباره مسئله انتخابات آینده: رای به هر نامزدی در انتخابات، رای به جمهوری اسلامی است. رای اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 خرداد 20 توسط حسین مرادی نژاد

بر خلاف تصور گروهى، راه شناسایى پیامبران واقعى منحصر به این نیست که مدعى نبوت، داراى معجزه باشد، بلکه همان طور که معجزه مى تواند ما را به صدق گفتار مدعى نبوت رهبرى کند و موجب مى شود پیامبران واقعى را از مدعیان دروغین تشخیص دهیم، هم چنین گواهى پیامبران پیشین در مورد فرد بعدى، یکى از راه هاى شناسایى پیامبران است.

قرآن مدعى است که حضرت مسیح ـ که نبوت وى با دلایل قاطع ثابت شده است ـ با صراحت و قاطعیت کامل، از آمدن پیامبرى به نام احمد خبر داده است. ولى ملت لجوج بنى اسرائیل، پس از شناسایى آن نبى موعود ـ آن هم از روى علایم و مشخصاتى که حضرت مسیح در اختیار آنان گذارده بود، به تکذیب او برخاسته و دلایل و معجزات او را ـ که به تنهایى با قطع نظر از گواهى مسیح، مى تواند صدق ادعاى او باشند ـ سحر و جادو خواندند و شعور باطنى خود را نادیده گرفتند.

در قرآن مجید می خوانیم که حضرت مسیح به آمدن پیامبر پس از خود به نام «احمد» که پیامبر اسلام است گزارش داده است:

«... وَ إِذْ قَالَ عِیسىَ ابْنُ مَرْیمَ‏َ یَبَنىِ إِسْرَءِیلَ إِنىّ‏ِ رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکمُ مُّصَدِّقًا لِّمَا بَینْ‏َ یَدَىَّ مِنَ التَّوْرَئةِ وَ مُبَشِّرَا بِرَسُولٍ یَأْتىِ مِن بَعْدِى اسمُْهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُم بِالْبَیِّنَاتِ قَالُواْ هَذَا سِحْرٌ مُّبِین؛

و عیسى بن مریم گفت: اى بنى اسرائیل، من پیامبر خدا بر شما هستم. توراتى را که پیش از من بوده است تصدیق می‏کنم، و به پیامبرى که بعد از من مى ‏آید و نامش احمد است، بشارتتان میدهم. چون آن پیامبر با آیات روشن خود آمد، گفتند: این جادویى است آشکار » (صف: 6)

محققان اسلامی می گویند بشارتی که این آیه از حضرت مسیح نقل می کند، در انجیل یوحنا در باب های 14 و 15 و 16 وارد شده است و حضرت مسیح به نقل انجیل «یوحنا» از آمدن شخصی پس از خود به نام «فارقلیط» خبر داده است و قراین زیادی گواهی می دهد که مقصود از آن پیامبر اسلام می باشد و ما برای روشن شدن مطلب ناچاریم متون آیات را با تعیین باب و شماره آن، نقل نماییم.

 

فارقلیط، روح حق و راستى

در انجیل یوحنا(لندن 1837م)، باب14، آیه 15ـ17، می خوانیم:

«اگر شما مرا دوست دارید، احکام مرا نگاه دارید و من از پدر خواهم خواست تا «فارقلیط» دیگرى به شما بدهد، تا ابد با شما خواهد ماند. او روح حق و راستى است که جهان نمى تواند او را قبول کند; زیرا که او نمى بیند و نمى شناسد، امّا شما او را مى شناسید، زیرا که نزد شما مى ماند و در شما خواهد بود».

و در همان باب، آیه 25ـ 26:

«من این سخن ها را به شما گفته ام وقتى که با شما بودم، لکن آن «فارقلیط» که پدر او را به اسم من خواهد فرستاد، همان، شما را هر چیز خواهد آموخت و هر چیز من به شما گفته ام به یاد شما خواهد آورد».

همچنین در باب 15، آیه 26 آمده است:

«چون آن فارقلیط که من از جانب پدر به شما خواهم فرستاد، روح راستى که از طرف پدر مى آید درباره من شهادت خواهد داد».

چنانچه در باب 26، آیه  7ـ 15 می خوانیم:

«راست مى گویم که شما را مفید است که من بروم. اگر من نروم آن فارقلیط نزد شما نخواهد آمد. امّا اگر بروم او را نزد شما خواهم فرستاد. او چون بیاید، جهانیان را به گناه و صدق و انصاف ملزم خواهد ساخت: به گناه، زیرا که به من ایمان نمى آورند; به صدق، زیرا که نزد پدر خود مى روم و شما مرا دیگر نمى بینید; به انصاف، زیرا که بر رئیس این جهان حکم جارى شده است، و دیگر چیزهایى بسیار دارم که به شما بگویم، لکن حالا نمى توانید متحمل شوید، امّا چون او بیاید او شما را به تمامى راستى ارشاد خواهد کرد; زیرا او از پیش خود سخن نخواهد گفت، بلکه هر آن چه مى شنود خواهد گفت و شما را به آینده خبر خواهد داد و مرا تمجید خواهید نمود; زیرا که او آن چه از آنِ من است خواهد یافت و شما را خبر خواهد داد. هر چه از آن پدر است از من است. از این جهت گفتم که آن چه آنِ من است، مى گیرد و به شما خبر مى دهد».

«فارقلیط» لغت سریانى است که اهل سوریه با آن سخن مى گفتند، و در انجیل هایى که به زبان سریانى نوشته شده این لفظ به کار رفته است و دانشمندان اسلامى و مفسران انجیل اتفاق دارند که این لف1 معرب لفظ یونانى است که انجیل یوحنا به آن زبان نوشته شده است. در این رابطه، مطلب قابل توجهى را که دائرة المعارف بزرگ فرانسه (ج23، ص 4174) در این باره دارد از نظر خوانندگان مى گذرانیم:

مبعث

«محمد مؤسس دین اسلام و فرستاده خدا و خاتم پیامبران است، کلمه محمّد به معنى بسیار حمد شده است و از ریشه مصدر «حمد»، که به معناى تمجید و تجلیل است، مشتق گردیده. بر حسب تصادف عجیب نام دیگرى، که از همان ریشه حمد است مترادف کامل لفظ محمد مى باشد و آن احمد است که احتمال قوى مى رود عیسویان عربستان آن لفظ را براى تعیین فارقلیط به کار مى بردند. احمد، یعنى بسیار ستوده شده و بسیار مجلل، ترجمه لفظ پاراکلیتوس است که اشتباهاً لفظ پریکلیویس را جاى آن گذاردند. به این ترتیب نویسندگان مذهبى مسلمان مکرر گوشزد کرده اند که مراد از این لفظ، بشارت ظهور پیامبر اسلام است. قرآن مجید نیز به طور علنى در آیه شگفت انگیز سوره صف به این موضوع اشاره مى کند».

با این حال هیچ بعید نیست که حضرت مسیح عیناً نام آن کسى را که از آمدن او بشارت داده است به زبان جارى کرده; مثلاً گفته باشد احمد، ولى نویسنده انجیل چهارم، که این بشارت در آن وجود دارد، روى سلیقه خود آن را به یکى از دو لفظ یونانى ترجمه کرده است در صورتى که نباید عَلَم و نام اشخاص ترجمه گردد، بلکه باید به همان حال در ترجمه بیاید.

در انجیل هاى فارسى به طور عموم به جاى کلمه فارقلیطا، لفظ تسلى دهنده آمده است و بیشتر مفسران آن را به روح القدس تفسیر نموده اند، اما دلایل و شواهد روشنی و فراوانی وجود دارد که بنا بر آن هرگز نمى توان فارقلیطا را به روح القدس تفسیر نمود. چنانچه، امتیازاتى که حضرت مسیح براى «فارقلیط» قائل شده، و شرایط و نتایجى که براى آمدن او شمرده است، این مطلب را قطعى مى سازد که منظور از «فارقلیط» جز پیامبر موعود نخواهد بود.

از برخى تواریخ مسیحى استفاده مى شود که پیش از اسلام در میان علما و مفسران انجیل مسلم بود که «فارقلیط» همان پیامبر موعود است. حتی سران سیاسى و روحانى جهان مسیحیت همچون زمامدار حبشه و قیصر روم که در روزهاى بعثت پیامبر اسلام همگى در انتظار پیامبر موعود انجیل بودند، به نبوت پیامبر اسلام گواهى دادند.

ظهور ده هزار مقدس

در کتاب «یهودا» (از کتاب مقدس)، آیه 14 و 15 می خوانیم: «لکن خنوخ ادریس که هفتم از آدم بود درباره همین اشخاص‌ خبر داده گفت: اینک خداوند با ده هزار از مقدسین خود آمد تا بر همه داوری نماید و جمیع بی ‌دینان را ملزم سازد و بر همه کارهای ‌بی دینی که ایشان کردند و بر تمامی سخنان زشت که گناهکاران ‌بی دین بخلاف او گفتند...»

که ده هزار مقدس فقط با پیامبر اسلام تطبیق می‌کند که ‌در داستان فتح مکه با او بودند. بخصوص با توجه به این مطلب ‌که این آیه از کتاب یهودا مدتها پس از حضرت عیسی نوشته شده. و از آن جمله در «سفر تثنیه» باب 33 آیه 2 چنین آمده:

«و گفت ‌خدا از کوه سینا آمد و برخاست از سعیر به سوی آنها و درخشید از کوه پاران و آمد با ده هزار مقدس از دست راستش با یک قانون آتشین...».

که طبق تحقیق جغرافی‌دانان منظور از «پاران» (یا فاران) ‌مکه است، و طبق قرائن و شواهد بسیار، ده هزار مقدس نیز فقط قابل‌ تطبیق با همراهان و یاران پیامبر اسلام است.

در پایان، علاقه مندان را برا اطلاع بیشتر در این زمینه به کتب ذیل و سایر منابع مرتبط ارجاع می دهیم:

انیس الاعلام، تألیف فخرالإسلام.

الرحلة المدرسیة، اثر علامه محمّدجواد بلاغی.

احمد موعود انجیل، نوشته آیة الله جعفر سبحانى.






نوشته شده در تاریخ جمعه 92 خرداد 17 توسط حسین مرادی نژاد