سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولایت مداری
 

بسم رب المهدی

یاری امام مهدی(عج),نصرت اللهی,تقوا

 

ما به یاد شما هستیم شما چطور؟!
منظور از این سوال چیه؟! کی به یاد ما هست؟ ما باید به یاد کی باشیم؟!!
ما برای زندگی احتیاج به یک کسب درآمد داریم تا بتونیم زندگیمونو بچرخونیم اما اگر ما منبع درآمدی پیدا کنیم و نسبت به اون منبع درآمد بی توجه باشیم اون موقع ممکنه درآمدی بدست نیاریم یا کم باشه درآمدمون... پس همه چی بستگی به تلاش و توجه ما به اون منبع درآمد داره... از قدیم گفتن هرچقدر پول بدی همون قدر هم آش میخوری...
حالا ما برای بدست آوردن بهشت و قیامتی خوب باید در این دنیا منبع درآمد خوبی داشته باشیم حالا این منبع درآمد چی میتونه باشه؟
بله منبع درآمد ما خداوند مهربان و اهل بیت(ع) هستند هرکس هرچقدر توجه به این دو مورد داشته باشه روز قیامت هم مزدش و از این منابع میگیره...
در این زمان و در این دوره تمام حواس ما و تلاش ما باید برای خداوند تبارک و تعالی و امام مهدی(عج) باید باشه و اگر بیشتر حواسمون به این دو مورد باشه در دوحالت الطاف خداوند و امام مهدی(عج) بیشتر شامل ما میشه و یک سری از این الطاف در این دنیا هست و یک سری از این الطاف در آخرت و روز قیامت است. در همین راستا امام سجاد (علیه السلام) فرموده اند:

 

امام سجاد، زین العابدین سلام الله علیه :

«... در زمانه غیبت [امام مهدی علیه السلام]، مردمان معتقد به امامتش، و چشم‏ انتظاران آمدنش، برترین مردمان در طول تاریخ‏ اند؛ زیراکه خداوند تبارک و تعالی آن‏چنان عقل و فهم و معرفتی بدیشان داده است که در نزدشان غیبت، همچون مشاهده است. در آن زمان اینان به منزله مجاهدانی درشمارند که در رکاب پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله شمشیر می‏زنند. آنان‏اند مخلصان حقیقی و شیعیان ما به درستی، و دعوت‏ کنندگان به دین خداوند عزّ و جل در نهان و عیان

 

پس باید حواسمونو خیلی جمع کنیم تا بتونیم در زمره حضرت ولی عصر(عج) باشیم.اما ما چگونه میتونیم کاری کنیم که نصرت و یاری امام زمان(عج) شامل حالمون بشه؟ ما باید جزوه با تقواترین ها و پرهیزکاران خداوند باشیم تا الطاف امام شامل حالمون بشه...

 

* نصرت و یاری امام زمان با صفت تقوا

- امیرالمؤمنین سلام الله علیه در ضمن نامه ای به عثمان بن حنیف ــ عامل ایشان در بصره: ... مرا به اجتناب از آنچه حرام است و به کوشش در فرائض و واجبات الهی و به کفّ نفس از حاجت و تملّق از اهل دنیا و به سعی در آنچه راه صحیح و درست است یاری کنید.(1)

- امام محمّد باقر سلام الله علیه: ما را به اجتناب نمودن از محارم الهی یاری نمائید، پس همانا هر کس خداوند عزّوجلّ را با حال ورع ملاقات نماید، برای او نزد خداوند فرج کامل از شدائد است، بدرستیکه خداوند در کلام مجید می فرماید: کسانیکه خدا و رسول او را اطاعت نمایند؛ پس اینان با کسانی که در جوار قرب الهی و رحمتهای خاصّه او در بهشت که خداوند بر آنها انعام فرموده است از نبیّین و صدیقین و شهداء و صلحاء ساکن خواهند بود.(2) و همانا ماییم نبی و صدیق و از مایند شهدا و صالحون.(3)

- امام صادق سلام الله علیه: همانا شیعیان علی صلوات الله علیه شکمهای خالی و لبانی خشک دارند ــ از جهت شدّت گرسنگی و زیادی روزه داری ــ و آنان اهل رأفت و علم و بردباری هستند، و آنان به شدّت اعراض از اهل دنیا و از احوال و اعمال آنها شناخته می شوند، پس برای محافظت از آنچه بر آن هستید از ولایت اولیاء معصومین و ائمّه طاهرین (علیهم السلام) با اجتناب نمودن از محارم الهی و کوشش زیاد در انجام واجبات کمک و یاری کنید.(4)

- حضرت صاحب الأمر، ولی عصر سلام الله علیه و ارواحنافداه در ضمن توقیعی می فرمایند:
«إنّا غیر مهملین لمراعاتکم و لاناسین لذکرکم، ولولا ذلک لنزل بکم البلاء و استطلمکم الأعداء، فاتّقوا الله جلّ جلاله و ظاهرونا علی انتباثکم من فتنة قد أناقت علیکم».(5)
یعنی: ما اهمال در مراعات شما نکرده ایم و یاد شما را فراموش ننموده ایم، و اگر این نبود؛ هر آینه به شما بلای سخت نازل می شد، و دشمنان شما را مستأصل می کردند، پس بپرهیزید از خداوند و تقوا پیشه کنید، و ما را بر بیرون آوردن شما از فتنه ای که بر شما مشرف شده است؛ یاری کنید».

و امّا حکمت اینکه چگونه با تقوا و ورع؛ یاری امام (علیه السلام) حاصل می شود این است که: منظور از نصرت و یاری کسی؛ همراهی با او در رساندن نفعی به او یا دفع ضرری از او است، و هر کدام از اینها هم ممکن است نسبت به جان او یا به عرض و آبروی او یا نسبت به اهل و اولاد یا مال یا متعلّقین او باشد، و باز هرکدام از اینها ممکن است در امور دنیوی یا اُخروی باشد.

 

* هستی عالم هست تو!

موسی به قربان شما / عیسی به فرمان شما / یعقوب گریان شما / یوسف پریشان شما / دستم به دامان شما / ای غایب از چشمان ما !
هستی عالم هست تو / هست همه در دست تو / دست همه پیوست تو / پیوسته جان پابست تو / گریان تو چشمان ما / ای غایب از چشمان ما! (6)


خدایا، در فتنه‏ های آخر الزمان، خطر از دست دادن عقاید شیرینی که عمری را با آنها سر کرده‏ ایم هر لحظه وجود دارد. این اظهار ارادت به ساحت قدس حضرت مهدی‏ علیه‏ السلام را تا آخرین لحظه برای ما حفظ کن.

اللَّهُمَّ ثَبِّتْنی عَلی طاعَةِ وَلِیِّ أَمْرِکَ... وَ لاتَسْلُبْنا ذلِکَ...

خدایا مرا بر اطاعت ولی امرت ثابت قدم بدار، و اینگونه ما را حفظ کن. خدایا این اعتقاد و این توفیق را در حیاتمان و هنگام وفاتمان از ما مگیر، بطوری که بدون شک و بی‏ آنکه عهد شکن باشیم یا شبهه‏ ای به دل آورده باشیم و یا تکذیب کرده باشیم، از دنیا برویم. خدایا بجای ما دیگری را قرار مده که این بر ما بسیار سنگین است.

 

یاری خدا,ما به یاده شما هستیم شماچطور؟,یاد,فراموشی

پی نوشت ها:
1. نهج البلاغه، فیض؛ص966 ضمن نامه 45.
2. سوره مبارکه نساء آیه 69.
3. کافی،ج2،ص78،ح12.
4. کافی،ج2،ص233،ح10.
5. بحارالأنوار،ج53،ص175.
6. مهدی جعفری






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 آذر 19 توسط حسین مرادی نژاد