سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولایت مداری
 

بسم رب المهدی

شیطان,ابلیس,خداوند,برترین خلق,

 

و تو خلق شدی و بهترین خلق نامیده شدی خالقت فرمود احسنت به این خلق و تو کامل ترین و برترین شدی، خالق فرمود ای خلق شدگان براین خلق من سجده کنید و تمامشان اطاعت بردند و سجده کردند ولی یک تن از آنها سجده نکرد اما او کیست ؟!  فقط از عباداتش برایت می گویم ...

... به درخواست شیطان و اذن خدا، فرشتگان آن ملعون را به آسمان بردند. روزی که به آسمان اول رسید، شنبه و زمانی که به آسمان هفتم رسید، روز جمعه بود.


در آسمان اول مدت «هزار سال» خدا را پرستید. پس از آن به آسمان دوم بالا رفت و در آنجا هم «هزار سال» عبادت کرد. آنگاه به آسمان سوم و چهارم تا آسمان هفتم اوج گرفت و در هر آسمان مدت «هزار سال» خدا را بندگی کرد.


در آسمان هفتم مستقر و چنان مشغول عبادت شد که باید عبادت کند. به طوری که جبرئیل و اسرافیل و میکائیل وقتی او را دیدند به یکدیگر می گفتند : خداوند، عشق و علاقه به عبادت و قدرتی که به این بنده داده به هیچ کس دیگری نداده است. بندگی او هم چنان ادامه داشت تا وقتی که خداوند اراده کرد آدم را بیافریند.

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه «خطبه قاصعه» درباره نکوهش عبادت او و متکبران می فرماید:
«شیطان، مدت شش هزار سال خدا را پرستش کرد که فقط چهارهزار سال آن را دو رکعت نماز خواند!»
بعد می افزاید: «معلوم نیست که این شش هزار سال از سال های دنیا است یا از سال های آخرت.»
اگر از سال های دنیا بوده که همان شش هزار سال خواهد بود و اگر از سال های آخرت باشد، هر یک روز آن طبق فرموده قرآن مجید که می فرماید: «فی یَومٍ کانَ مِقدارَهُ خُمسینَ ألفَ سَنَةٍ؛ در روزی که مقدان آن به اندازه پنجاه هزار سال از سال های دنیا خواهد بود.»(1)

(جمع سال دنیا) 109/500/000/000 = (سال دنیا) 50/000 * (روز) 365 * (سال آخرت) 6/000


در نتیجه؛ اگر شش هزار سال را ضرب در سیصد و شصت و پنج روز، و حاصل را در پنجاه هزار ضرب کنیم جمعاً: صد و نه میلیارد و پانصد میلیون سال دنیا می شود؛ یعنی شیطان این مدت، خدا را عبادت کرده و دایم مشغول نیایش و ستایش او بوده است.

در روایت دیگری از امام جعفرصادق علیه السلام آمده است که: «شیطان در آسمان، طی هفت هزار سال خدا را با دو رکعت نماز عبادت کرد. خداوند هم، در مقابل آن دور رکعت نماز که هفت هزار سال طول کشید، ثواب هایی برای او در نظر گرفت.»(2)


ولی بعد از گناه و سرپیچی از دستور الهی و خود را برتر و بالاتر دانستن از آدم علیه السلام، به خدا تهمت زد که تو مرا گمراه کردی(3). و بدین جهت نجات خود را در جهان آخرت به کلی از دست داد و عبادات خود را از میان برد و سعادت خود را به شر مبدل کرد و عاقبت به شر شد!

بلعم باعور و ابلیس لعین ... سود نامَدشان عبادت ها و دین

و در برابر این همه عبادت و بندگی که انجام داده بود، برای گمراهی اولاد آدم در این دنیا تقاضای عمر طولانی نمود که طبق عدالت پروردگار، این تقاضا پذیرفته شد.

شیطان,سقوط,گمراهی,آدم,عبادات,ابلیس



و او مأمور سقوط است،سقوط تو از عرش به فرش پس حواست باشد.سلاح او برای انحراف تو غرور،کبر،بخل،حسد،دروغ،ریّا،زنا،تزویر،ثروت،فساد،حرام خواری،تهمت،دشمنی و... می باشد و به تو حمله می کند..  تو باید از خدا کمک بگیری و به او اعتماد کنی تا در مقابل حملات شیطان آسیب نبینی و اورا شکست دهی همیشه بگو «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» تا از شره او به خداوند پناه بری و اول هرکار بگو «بسم الله الرحمن الرحیم»....

پی نوشت:
* برگرفته از: کمین گاه شیطان، نعمت الله صالحی حاجی آبادی
1. معارج/3 ــ نهج البلاغه،حطبه 192(قاصعه)
2. سفینة البحار،ج1،ص99
3. اعراف/









نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 آذر 24 توسط حسین مرادی نژاد