سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولایت مداری
 

بسم رب المهدی

امام مهدی(عج),امام زمان(عج),

 

امام زمان,باران,ملک,آب گوارا,غیبت,قرآن کریم,بیان جاوید,چله نشین آفتاب

* در محضر میزبان:

امام زمان سلام الله علیه:
«نادانان و کم خردان شیعه و کسانی که بال پشه از دینداری آنان محکمتر است، ما را آزردند.»

 

-- همچون بزی در حال جان دادن! --

* امام باقر علیه ‏السلام فرمود:
ای شیعیان آل محمد - صلی الله علیه و آله -! یقینا ناخالص‏ های شما از شما جدا خواهند شد. همچون سرمه در چشم که سرمه کش می‏داند چه زمان سرمه در چشم می رود، اما نمی‏داند کی از چشم می‏رود. ناخالص‏ های شما هم صبح می‏کنند در حالی که بر امیری از ولایت ما گام بر می‏دارند. و غروب می‏ کنند، در حالی که از آن بیرون رفته‏اند. و (بالعکس) شامگاهان در مسیری از ولایت مایند و صبح می‏کنند در حالی که از آن خارج شده ‏اند.(1)

* امام باقر علیه ‏السلام فرمودند:
شما (شیعیان) آنقدر انتظار خواهید کشید تا همچون بزی که در حال جان دادن باشد بشوید، برای قصاب فرق نمی‏کند که کجای بز مریض و نحیف را بگیرد! برای شما هیچ کدام مقامی نخواهد ماند که از آن بالا روید و یا تکیه گاهی که در کارهای خود به او تکیه کنید!(2)

* امام صادق علیه ‏السلام خطاب به منصور صیقل:
ای منصور! امر فرج اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه سخت مأیوس شوید. بلکه - قسم به خدا - که تا خوب و بد شما از یکدیگر جدا شود نه، بلکه به خدا قسم، تا اینکه همگی شما امتحان شوید، نه بلکه به خدا قسم تا آنگاه، که شقی شود آنکه شقی است و سعید گردد آنکه سعید است.(3)

* امام کاظم علیه‏ السلام فرمود:
وقتی که پنجمین فرزند از هفتمین امام، غایب شود پس بر شما باد بر شما باد به دین ‏هایتان که احدی آن را از شما زایل نکند. فرزندانم حتما برای صاحب الامر غیبتی است تا هر کس قائل به امامت است از آن برگردد، به تحقیق که آن آزمایشی است از جانب خداوند که خلقش را به آن امتحان کند.(4)

* جابر: به امام باقر عرض کردم: گشایش امر شما چه زمان واقع شود؟
فرمود: هیهات، هیهات، فرج و گشایش ما صورت نگیرد تا آنکه همه‏ ی شما غربال شوید، همه غربال شوید، همه غربال شوید - سه بار فرمودند - تا ناصافی‏ ها بروند و خالص‏ ها باقی بمانند.(5)

* ابراهیم بن هلیل: به امام رضا علیه ‏السلام عرض کردم: فدایت شوم، پدرم بر این امر (امامت و فرج آل محمد) مرد و من هم به این سن و سال کهولت رسیده ‏ام که می بینی! (می ترسم) بمیرم و هیچ خبری به من ندهی؟
- امام علیه ‏السلام: ای ابا اسحاق عجله داری؟
- بله و الله عجله دارم. چگونه تعجیل نکنم در حالی که به این سن و سال رسیده ‏ام که می ‏بینی؟!
- اما ای ابا اسحاق به خدا قسم این امر اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه خوب و بد همگی شما از هم جدا شوید و همگی امتحان شوید تا جز گروهی اندک از شما نماند، - آنگاه دستش را به سمت جمعیت کشاند و بالا برد - [کنایه از آنکه این همه جمعیت، کم خواهند شد](6)

* امام رضا علیه‏ السلام:
به خدا قسم، آنچه چشم هایتان را به آن دوخته‏ اید واقع نمی‏شود مگر بعد از آزمایش و جدائی شما از یکدیگر، و تا آنچا که جز تعداد بسیار کمی از شما شیعیان باقی نماند.(7)

* راوی گوید: امام باقر علیه‏ السلام به من فرمود:
گفتار شما (شیعیان) دلهای مردم (نااهل) را ناخوش آید، احادیثی را بر آنها عرضه کنید اگر پذیرا بودند زیادترش کنید و هر کس منکر بود رهایش کنید زیرا که یقینا فتنه‏ ای به سراغ شما خواهد آمد که هر دوست و همراهی را از بین ببرد تا آنکه حتی اگر بر یک مو وارد شود آن را به دو مو تبدیل کند، در این فتنه جز ما و شیعیان (خالص) ما باقی نخواهند ماند.(8)

* امام محمد باقر علیه‏السلام:
همه‏ ی مؤمنان مورد ابتلا و آزمایش واقع شوند تا آنکه اهل ایمان جدا شوند، آری خداوند مؤمنین را از بلای دنیا و سختی ‏های آن ایمن نکرده، او آنها را از کوری و شقاوت در آخرت در امان نگهداشته است.
سپس فرمود: حضرت سید الشهداء بعضی کشتگان (عاشورا) را بر بعضی دیگر قرار داده و فرمود: کشتگان ما کشته شدگان پیامبران و خانواده‏ ی پیامبرانند.(9)

 

آیت الله بهجت رحمة الله علیه :
«ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم؛ دستگیری ولیّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. باید به ولیّ عصر سلام الله علیه استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد.»(10)

 

قلب نازنین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از شیعیان نادان و سبک دینان آزرده(11) و از مشاهده پرونده اعمال محبانش رنجور و غمزده می باشد. پس شایسته است تا با ترک گناهان موجبات شادمانی آن گل نرجس زاد را فراهم آوریم و از خدای متعال با تضرع بخواهیم که:

و صل اللهم بیننا و بینه وصله تودی الی مرافقه سلفه و اجعلنا ممن یاخذ بحجزتهم و تمکث فی ظلهم و اعنا علی تادیه حقوقه الیه الاجتهاد فی طاعته و اجتناب معصیته.(12)

و ای خدای منان! بین ما و او پیوندی کامل برقرار ساز که به رفاقت و دوستی ما با پدرانش منتهی شود، و ما را از آن کسانی قرار ده که چنگ به دامان آن بزرگواران زده اند و در سایه آنان زیست می کنند. ما را بر ادای حقوق آن حضرت و تلاش و کوشش در پیروی او و دوری از عصیان و نافرمانی اش یاری فرما.

 

قلب ما با مهدی صاحب الزمان ‏علیه‏ السلام پیمان بسته و این بزرگترین شرافت ما است. اشتیاق قلب و روح ما به دیدار و ظهور آن حضرت بهترین شاهد بر بیعت و پیمان محکمی است که با او بسته ‏ایم.

اللَّهُمَّ کَما شَرَّفْتَنی بِهذَا التَّشْریفِ وَ فَضَّلْتَنی بِهذِهِ الْفَضیلَةِ...

خدایا، مرا به این شرافت - که با مهدی ‏علیه‏ السلام پیمان ببندم - شرافت داده‏ ای، و به این منقبت فضیلت عطا فرموده‏ ای، و به این نعمت اختصاص داده‏ ای، و قلب مرا به یاد او آباد ساخته‏ ای.
خدایا، ما بندگان مشتاق به ولیّت هستیم که یادآور تو و پیامبرت است.






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 اسفند 7 توسط حسین مرادی نژاد